torsdag, mai 24, 2007

Buddahs foedselsdag og foreldre paa besoek

Idag er buddahs bursdag. Dette hadde ingen av oss faatt med oss. Saa da vi skulle spise frokost kl 7.30 var ALT (bortsett fra Mc Donalds) stengt. Dette resullterte i at Hege, Sigrid, Sameen og jeg spiste macen-mat til frokost!!! Aesj!!! (kaffen var god da...) Saa naa sitter jeg paa datalaben og venter paa at biblioteket skal aapne (bare ti minutter igjen naa...!!).

Mamma og de var aa besoekte meg forrige uke! Utrolig kjekt aa se dem igjen! De hadde med seg masse norsk mat til meg, saa naa har vi hatt norsk-kveld for noen av de andre utvekslingsstudentene her paa uni og fatt de til aa proeve leverpostei, makrell i tomat, brunost og lefse! hehe... noen var begeistret, andre var ikke...:P

Det var en veldig koselig uke naar mamma og de var her! (eller de hadde en veldig koselig uke, haaper jeg. Jeg satt paa biblioteket hver dag frem til det var paa tide med middag og saa reiste jeg inn til byen for aa spise med dem.. mm.. endelig goooood middag!!!)
Og naa naar de har reist igjen kjenner jeg hvor mye jeg savner Norge, Bergen og Bjarte. Jeg kommer nok aldri til aa bosette meg i utlandet, et halvt aar vekke er mere enn nok!

Etter jeg har vaert ute aa reist litt har jeg blitt saa utrolig glad for at jeg er norsk statsborger! Det er sykt hvor utrolig mye bedre vi har det enn nesten alle andre land i verden! Selv om selvfoelgelig ikke alt er perfekt i Norge, har vi INGEN grunn til aa klage!

Vel, biblioteket kaller. Sitter der hver dag fra 8 (idag kl 9, men buddah har ikke bursdag hver dag...) - 22 (av og til tilogmed til 23(!)). Saann gaar det naar man nesten ikke har studert gjennom hele semesteret! Jaja... om en uke paa denne tiden ligger jeg i sengen og sover. Ferdig med alle eksamene paa onsdag!
Det skal bli rart aa bli ferdig med semesteret her! Det er saa mange mennesker som jeg har blitt skikkelig glad i, og det er ikke kjekt aa skulle si hade til alle sammen! Men naa har jeg ihvertfall en god unnskyldning for aa dra til New York, Oesterriket, Russland og Danmark!!

Bjarte kommer om halvannen uke btw!!!

Ingen kommentarer: