torsdag, mai 10, 2007

Lesing på stranden og Frøken Klums!

Vi har hatt sinnsykt fint vær her i HK den siste tiden. Så selv om vi egentlig burde sitte inne på biblioteket den siste tiden mens vi er her, bestemte vi oss for å gjøre et forsøk på å lese på stranden (masse fine strender rett rundt hjørnet her..)
Dette var utsikten som møtte oss da vi kom frem. Stranden er rett der nede:)
Selvfølgelig ble det ikke så mye lesing den dagen (jeg hadde med meg bøkene, men termodynamik og sol/strand/is er liksom ikke det som passer best sammen....)

Meg og sigrid spilte litt med taklaw-ballen min fra thailand:
Og ellers lå vi bare som slakt på stranden i noen timer:
legg merke til sigrid i hullet:
Vi hadde en kjempefin og utrolig lite effektiv dag!!
Men selv om det ikke virker slik, så har jeg faktisk innsett at jeg må lese litt mens jeg er her nede! Eksamene er like rundt hjørnet (for ikke å nevne at mamma og pappa kommer om 4 dager..) Så jeg skal være flink fremover å bruke så mye tid som mulig på biblioteket!! hehe... (sier jeg nå...)

Vi har forresten kåret Sigrid til verdens mest klumsete person. Denne hederlige tittelen får hun fordi hun klarte å miste lommeboken to ganger idag, med bare et par timers mellomrom!!
Først var hun og Hege i Hang Hau (15 min med buss) for å ta en synstest. Det er nemlig veldig mye billigere med brilleting her nede, enn det er hjemme (bombe!!). På veien hjem klarer Sigrid å glemme lommeboken på bussen. Så hun rapporterer den savnet både hos vaktene på campus, og til minibusselskapet. Og etter en time ringer busselskapet og sier de har funnet lommeboken, og at hun må komme å hente den. Hun bruker en time på dette (tydeligvis vanskelig å finne det rette huset når alle skiltene er på kinesisk og ingen snakker engelsk) og på veien tilbake går hun innom vaktene igjen for å fortelle at lommeboken er kommet vel til rette. Så går meg og Sigrid å spiser, går på datalaben for å printe, går tilbake til biblioteket. Etter en halvtime ringer telefonen hennes igjen: (oversatt fra chinglish for bedre forståelse) Vakten på campus: "Frøken Meyer. Fikk du ikke tilbake lommeboken din fra minibussen?"
Sigrid: "Ja, det gjorde jeg. "
Vakten: "Men jeg har lommeboken din her."
Sigrid: "Neida, jeg har lommeboken min her, jeg. Jeg har nettopp henten den i Hang Hau "
Vakten: "Men noen leverte lommeboken din her nå. Du er Frøken Meyer, sant?"
Sigrid: "Ja...?"
Vakten: "S i g r i d?"
Sigrid: "Ehh.. ok, jeg kommer opp nå."
Så hun gikk opp og fikk lommeboken sin som hun ikke engang visste at hun hadde mistet igjen:D:D Og alle vaktene lo godt av henne da hun kom opp!

Ingen kommentarer: