søndag, mars 18, 2007

Buddah-tur og St. Patrick´s day

Endelig var helgen her. Etter en lang og strevsom uke fant vi ut at vi trengte ihvertfall en dag hvor vi ikke gikk på biblioteket. Lørdagen skulle vi bruke til hiking!
Vi (Sigrid, Hege, Koen, Harita og meg) bestemte oss for å dra opp for å se på verdens største sittende budda i bronse. Turen opp skulle ta rundt halvannen time, så vi satte i gang med godt mot.

Vi gikk feil første gangen vi hadde mulighet til det... Det viste seg at kartet vi hadde ikke var særlig godt, så vi endte på ganske mange bomturer.
En av de mange plassene vi gikk feil

Men turen var kjempefin. Vi fikk se mye fin utsikt (ihvertfall i begynnelsen før vi kom opp i tåken), et par munker som plukket grønnsaker i en liten grønnsaksåker og rare motiver som var skjært inn i store steiner.
Og selv om vi brukte nesten 3 timer, var det ingen sure miner å se!
Endelig på toppen! (fra venstre: Koen, Harita, Hege, Sigrid og meg)

Vel oppe var det bare 260 trappetrinn før vi kunne stå ansikt til ansikt med budda. Eneste problemet var all denne tåken, så dette var det vi kunne se
Så vi vurderte om vi skulle dra tilbake en dag hvor tåken ikke ligger så lavt, men da vi etterhvert oppdaget at buddaen ikke var kjempegammel, faktisk ikke mere enn 11 år gammel, og bare bygget som en turistatraksjon, ble vi enige om at vi heller ville prioritere andre fjelltopper:)

På kvelden var det ut for å feire St. Patrick´s day. Ikke fordi jeg faktisk bryr meg så mye om denne Patrick, men det er jo alltid en fin unnskylding for å dra på byn med resten av gjengen.
Jeg stjal denne hatten fra Sebastien:
De fleste mente den fikk meg til å se enda mindre ut enn jeg ellers ser ut, men det er slike smådetaljer, jeg nekter å bry meg om:) Synes jeg var fin i den jeg!

Flere bilder fra Budda-tur og feiring på kvelden ligger ute:)

Ingen kommentarer: