torsdag, juli 19, 2007

Beijing

Vi ble plukket opp på flyplassen av to kjempesøte kinesere som skulle kjøre oss til hostellet vårt ”The red lantern”.
Dette hostellet er det flotteste jeg noen gang har sett! Og dersom dere noen gang skal til Beijing, er dette stedet å bo!
Etter en god natts søvn dro vi til Tianamen Square (Himmelske freds plass) ,
den forbudte by og en park som lå rett ved siden av den forbudte by. Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive om dem. De er for store og flotte til å kunne beskrive dem skikkelig med ord.
På kvelden var vi på et show som viste litt forskjellige kinesisk kultur, blant annet dukketeater, pottesjonglering, kung fu og teater.

Det som er morsomt med Beijing er at selv om det kommer veldig mange turister dertil, venner en del av innbyggerne seg ikke til at noen av disse turistene er hvite. Så vi hadde en del snikfotografering og folk som kommer bort og spør om de kan ta bilde med oss.
Det morsomste jeg opplevde var en liten jente på rundt 10 år. Vi kom gående mot henne og moren, og da jenten oppdaget meg ble hun bare stående med åpen munn og stirre mens hun pekte på meg. Haha☺

Andre ting vi så mens vi var i Beijing var det himmelske tempel, silkemarkedet (som er et market hvor man kan kjøpe alt mulig av klær sko og vesker), et loppemarket, et kung fu-show og selvfølgelig den kinesiske muren.
Muren er ubeskrivelig. Og sinnsykt lang. Vi gikk 11 km av den, brukte omtrent 3 timer. Veldig mye opp og ned. Og veldig varmt, var vel rundt 35 grader, heldigvis litt overskyet.
Siste delen med kabeldisse.
Deretter sto Xian for tur.

Ingen kommentarer: