lørdag, februar 10, 2007

Piller og annet tull

Som de fleste andre utvekslingsstudenter her nede er også jeg blitt syk nå. Sigrid har allerede vært syk i noen uker, en svensk fyr har blitt matforgiftet, en dansk fyr har fått influensa og så videre!

Etter SARS og fugleinfluensa har HK blitt veldig streng med hygiene, man skal gå med munnbind om man hoster og/eller har feber og man skal gå til lege med en gang man føler seg litt småskranten. Så for å være en god samfunnsborger har jeg derfor vært til legen med den vonde halsen min. Og som med alle andre som har vært til legen her på campus, fikk jeg et tonn med piller! De elsker piller her nede! De gir ut piller for alt. Sigrid er på sin tredje dose med antibiotika allerede! Men det kan jo hende hun trenger det. Når hun hoster høres det ut som en mann som har røyk i 50 år. Og så blir hun rød/lilla i ansiktet. Ganske underholdende! Så nå venter vi begge på å bli 100% frisk til vi skal til Fillippinene!

Pillene Sigrid fikk første gangen hos legen. Og hostesaft.


Ellers var vi på fysikkmiddag i går! Fikk treffe både lokalefysikere og utvekslingsfysikere. Det som slo meg er at fysikere er veldig like uansett hvilken land man kommer fra. Det er nesten som en egen rase! De snakker på samme måte, mange kler seg på samme måte, beveger seg på samme måte! Komiskt:) Og så var de veldig hyggelige! Som de fleste andre fysikere!

Ellers har uken gått sinnsykt fort her nede! Vi har alltid masse å gjøre, quizer og lekser og annet tull. Og så hadde vi en quiz vi ikke hadde fått vite om på forhånd på mandag! Og ingen av oss tre hadde lest. Så vi svarte veldig lite, og det vi svarte lignet ihvertfall ikke på det som sto på løsningsforslaget. Så vi forventet ikke mye da vi skulle hente resultatene i går. Men alle 3 hadde fått 80% eller mere rett! Og ingen av oss forstår hva det er vi har gjort som er riktig. Men jeg skal ikke klage.

Andre ting jeg har gjort denne uken er at jeg endelig har fått levert filmkameraet inn til reperasjon. Så eg håper det er ferdig til vi skal reise på torsdag! Det hadde vært så fint å kunne legge ut noen filmer av den fantastiske stranden vi skal til:P

Idag skal meg og Sigrid ut å shoppe litt kaldere klær. Det har blitt så varmt de siste dagene at genser og bukse blir litt for klamt. Egentlig skulle vi reise rett over grensen til Kina sammen med Hege og to jenter fra Østerriket, men siden vi begge to har hatt en fissen natt og ikke føler oss bra, fant vi etter mye om og men ut at det mest fornuftige var å ikke reise. Så da skal vi heller reise rett inn til Hang Hau (10 min med minibuss) og se om vi klarer å finne oss noe på kjøpesenteret der. Trenger skjørt, shorts og singletter. Deilig med sommervær:)

Jeg har kjøpt meg fotball! Og det var så sinnsykt deilig å spille igjen! Første kvelden etter jeg hadde kjøpt den gikk jeg alene ned på kunsgresset og skjøt litt og løp litt:) Veldig deilig! Dagen etterpå hadde vi booket den lille fotballbanen (plass til 5 mot 5), hvor vi holdt på i to timer! Siste timen spilte vi mot noen asiater (som vi knuste!!). Og jeg tror aldri de har sett en jente spille fotball før. Og ihvertfall ikke to samtidig (Hege var også med). Kjempeunderholdende! Men jeg har litt dårlig samvittighet ovenfor den stakkars asiatiske målvakten jeg skåret på. Han kommer til å bli mobbet for resten av livet. Skåret på av en jente! Hehe:)

Ingen kommentarer: