søndag, februar 04, 2007

1. uken på uni

Sånn, der var 1. skikkelig studeringsuke over. Tiden går skrekkelig fort her nede. Det er alltid noe som skjer, og vi er allerede nedlesset med lekser og quiz. Tror ikke jeg skal være redd for at det skal bli for lite å gjøre her nede nei. Men jeg er litt redd for at det ene faget vi har tatt er litt for lett, men det finner vi ut av etterhvert! Om jeg føler jeg må droppe det, så skal jeg heller ta eksamen i MAT101 når jeg kommer tilbake til Bergen. Regner med jeg får en ok karakter der:P

Det som er verdt å nevne med HKUST, er at de denne uken (og kanskje neste?) er at det er et eller annet valg som foregår. Så oppe på hovedplassen er det fullt av boder og mennesker som hoier og skriker, selger alt mulig rart og har diverse konkurranser. Tror det er om å gjøre å vise mest mulig samhold, og det gjør de tydeligvis med å skrike.

Det kan se ut som om denne videoen ikke var helt samarbeidsvillig, men om du trykker på google video nederst til høyre og så på "Go to Google Video", så skal du komme inn på den:)

Onsdag var vi på velkomstfest arrangert av AISEC(?) for alle utvekslingsstudentene her på HKUST. Festen var ganske spesiell, litt sånn: Nå skal vi virkelig kose oss dere! Og så hadde de noen sære bli-bedre-kjent leker! Blandt annet en speed-dating og en drikkelek. Merkelig, men det var veldig koselig også. Og så ble vi kjent med litt nye folk. Blant annet en amerikaner som heter Luke som også like countrymusikk... så nå skal vi ha countryfest:D

Etter festen endte vi selvfølgelig på Skitz(?) igjen (stedet med ladyesnight), og som vanlig når man har gratis drikke ble det en sen natt!
Så sent at jeg ikke kom meg opp på forelesninger på torsdagen. Så jeg tror jeg skal være litt forsiktig med disse onsdagene fremover:)

Ingen kommentarer: