tirsdag, januar 30, 2007

2. skoledag

Sånn... da var også denne dagen over. På tide å snart krype under dynen og finner frem Stupid White Men som jeg holder på å lese no. Romvenninnen min legger seg også på denne tiden, og har som de fleste andre i dette bygget et sovehjerte som man bare kan missunne. Jeg spurte henne om det var greit om jeg leste litt om kveldene, og hun svarte at hun sovner uansett. Den forrige romvenninnen hennes hadde lest hver kveld, riktignok bare motemagasiner og ikke romaner som meg (tror ikke hun helt forstår hvorfor noen vil lese romaner), så jeg kunne lese så lenge jeg ville:P

Idag hadde vi bare time fra 10.30 - 11.50. Og siden vi begynte så sent gikk meg og Hege (Sigrid har blitt syk, så hun orket ikke forståelig nok!) ned for å svømme litt før uni. Kjempedeilig! En fantastisk start på dagen! Dette kan komme til å bli en fin tirsdagsvane:)
Forelesningen var virkelig merkelig. Jeg er litt usikker på om jeg har valgt et kurs som er litt for lett for meg, eller om det han holder på med bare er repitisjon. Men det finner vi snart ut av. Dersom det er for lett, så får jeg vel heller bare bytte til et vanskeligere... hmm... ikke det at det frister når vi allerede har en ganske stor arbeidsmengde som venter på oss!

Etter forelesning og lunsj (som blant annet besto av kyllingføtter... kineserne er rare) så bestemte Hege, meg og to gutter; Andy og Jonas, oss for å følge det nyinnkjøpte kartet vårt og gå på en tur! Lettere sagt enn gjort. Den første stien vi kom til var en betongsti (!) som ledet oss ned til en utrolig fin strand! Bare synd at vannet er så forrurenset (og fullt av haier?) at man ikke kan bade der.
Og etter det prøvde vi å finne stien som skulle lede oss opp på en liten fjelltopp. Da stien ikke viste seg sjekket vi kartet igjen, og det viste seg at vi hadde tatt helt feil vei fra begynnelsen av. Vi fant da i midlertid en annen sti, riktignok en veldig smal og gjennomgrodd ikke betongsti, men vi gav den et forsøk. Beina mine er fulle av småsår og skrapemerker etter alle de spisse grenene som gjemte seg i alt buskasset som lå over der stien skulle være. Men oj så kjekt det var! Virkelig ikke noe man ellers ville funnet på å gjøre! Og hvilken utsikt! Bilder vil komme senere:)
Så en av de nærmeste dagene skal vi komme oss på en ny tur, men denne gangen skal vi kanskje lese kartet litt bedre før vi kaster oss ut i noe som helst:P

1 kommentar:

Hege sa...

Neste gang må vi faktisk begynde på samme ruta, ellers må vi gå ned der vi kom opp:P og det vil vi vel ikkje, eller? :D