søndag, januar 21, 2007

Marked

Idag har vi vært på vårt første marked her i HK. Det var et veldig lite marked, men uansett hvor lite det er finner vi alltid noe å kjøpe. Som denne smekre lommeboken:) (Legg merke til at den matcher vesken min)Vi kjøpte også en del rar frukt, blant annet en stor, oval grønn ting med orange kjøtt og mange brune steiner. Jeg tror det er en slags melon. Kjøpte også noen røde greier som hadde nesten samme form som en paprika. Har ikke smakt på dem enda. Og til slutt kjøpte vi denne frukten her:
Den hadde ikke noe engelsk navn, så den eneste forklaringen vi fikk var at den vokste på nesten samme treet som ananas og at den var veldig søt og god. Sigrid bestemte seg da for å kjøpe to biter av frukten, men mannen misforsto totalt og trodde hun ville kjøpe frukt for 20 dollar. Så vi fikk en stor pose med masse gult gugg oppi! Og alle rundt oss pekte og lo! Gleder meg til jeg kan si ihvertfall litt på dette språket.
Frukten smakte helt ok. Den var søt, men spesielt god kan man ikke kalle den.
Men når mannen er så søt som han på bildet så kan man ikke si noe på det:)

Ellers på markedet hadde de ting som grisehoder og hønseføtter, noe som vistnok skal være en delikatesse her i HK. Men jeg er litt skeptisk! Se på de da:



Bortsett fra å være på marked har vi vært på cricketkamp idag. Og etter å ha sett på i 5 minutter kan jeg konkludere med at cricket er en oppgradert slåballkamp. Ikke spesielt spennende, og nesten ikke en sport en gang. Det var lite løping og skriking, og ingen som ble sparket ned. Nei, jeg holder meg til sporter med litt kroppskontakt. Dette ble for tamt!

Ellers har jeg funnet ut hvorfor jeg ikke kan sende meldinger til alle hjemme. Det er bare de som sender fra NetCom sitt nett som kan sende og motta meldinger til/fra meg. Det viser seg at Telenor ikke har noe samarbeid med nettet her nede. Så alle som sender fra Telenor, Tele2 og sikkert flere: ikke vær lei deg for at du ikke har fått melding fra meg! Den har bare ikke kommet frem.
Og så skal ikke jeg være sur på deg siden du ikke har svart meg:P
PS: Sigrid sier at hun tror hun har mottatt meldinger fra Telenor-nett (Tele2). Så da er det ingen unnskyldninger folkens!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei på Dere.

Fint å se at det ikke bare er meg som har tydd til undersåttene opp korketrekkerbakken i et anfall av heisdesperasjon. Har dere prøvd heisen ved siden av bokbutikken enda? (Tror det er nummer 3) Den er eneste heisen i området og stopper derfor i alle etasjer. Trapper anbefales. For ikke å snakke om den morsomme "Søk på et rom, få opplyst riktig heis"-funksjonen på datamaskinene på campus.

Også lurer jeg på om dere har opplevd å bli solbrent mens dere fryser? Påskefjellseffekt uten snø! Hurra!

En av gangene dere drar til Shenzhen må dere prøve hotpot (På den siden av grensa har dere dessuten råd til en skikkelig bra restaurant.)

For øvrig finnes det sansynligvis en mailingliste med adressen hkustspring2007@yahoogroups.com som dere bør prøve å spore opp. Alle økonomiutvekslingsstudenter (100+ stk) er på den, og er dere heldige (som jeg var et av semestrene)syder den av aktivitet av typen: "Hvem blir med på < Sett inn aktivitet med påfølgende unnskyldning til fest her > i helgen?", "Har noen lyst til å bli med til < eksotisk land > i påskeferien?" og "På denne adressen får man shadye supervisa". Denne mailinglisten var for meg nøkkelen til et hektisk sosialliv og nervøse turer gjennom tollen. Når jeg var der var det bare økonomistudentene som var blitt satt opp på en slik liste fra dag en. Jeg tror dama som håndterer listen heter Wendy, så hvis dere tør kan dere jo gå på "Office for international students" eller hva det nå het, og spørre etter henne. Nå er klokken ett i gamlelandet (så dere får unnskylde skrivefeil, dårlig setningsoppbygning etc), jeg går og legger meg.

Klem fra Limp Bisquit