lørdag, januar 20, 2007

Visum og andre småting

Endelig rakk vi visumkontoret! Ting tok litt tid, så vi kom oss ikke frem til skranken før damen bak disken skulle hatt lunsjpause, så spesielt blid var hun ikke, menmen... noen sure kinesere må vi også treffe på denne turen. Så vi skylder på lavt blodsukker og lar oss ikke merke med noe som helst! Visumet er klart på onsdag neste uke, så da satser vi på å komme oss over grensen til Kina før helgen:) Kanskje jeg kan finne meg en snacksen silkemorgenkåpe!

På veien til visumkontoret la vi merke til denne bygningen. Den er, i liket med alle andre bygninger i HK som trenger reperasjon eller vedlikehold, dekket av stilas slik at arbeiderne kommer seg opp. Største forskjellen fra stilasene hjemme er at stilasene her er laget av bambus!
Beklager den dårlige kvaliteten på filmen, jeg vet ikke helt hva som har skjedd med kassetten:)


Ellers er det ikke bare fint vær her i HK. Det har småregnet litt i to dager her nå, så derfor tenkte vi at det var smart å få kjøpt oss hver sin paraply. Men de eneste paraplyene vi kunne finne var sånne som ikke går an å legge sammen å putte i vesken, så vi ble kjempeglade da vi kom inn i en sportsbutikk og fant hver vår pittelille sammenleggbare paraply. Vi forsto ikke hvorfor de ansatte i butikken lo sånn av oss da vi kjøpte hver vår, men da vi kom hjem gikk det opp for oss. Det som vi trodde var en helt vanlig paraply, viste seg å være en solstrålebeskytter! Så nå jeg jeg en pitteliten "parasol" i vesken i tilfelle solen skulle være ekstrem en dag:)

Vi har også bestemt oss for å bli mere sportye enn vi allerede er mens vi er her nede, så i går gikk alle sammen til innkjøp av hver vår badedrakt og et par med svømmebriller. Jeg har som mål å få svømt to ganger i uken, så får vi se hvor lenge det varer:) Kjenner jeg meg selv rett varer det vel i noen uker, og så blir jeg lei. Men heldigvis er det så mye annet å finne på her. Vi har en kjempefin fotballbane med løpebane rundt rett nedenfor bygningen vår, og rett ved siden av banen igjen er det basketbane og en minifotballbane. Ovenfor bygningen er det ikke langt å gå til treningshallen, hvor det er squashhall, klatrevegg, vektrom osv... så vi skal ikke komme hjem i dårligere form enn vi var:)

Imorgen er det en stor cricketkamp på banen nedenfor her. Jeg har aldri sett sporten live, så det skal bli spennende å følge kampen. Når jeg tenker meg om så er jeg ikke en gang sikker på om jeg vet hvordan cricket spilles... jeg tenkte først det var på hest... men det er jo polo... hmm... jaja... jeg finner ut av det imorgen!

Ingen kommentarer: