tirsdag, januar 23, 2007

Hong Kong-folk

Nå har jeg vært ute å kjøpt meg ørepropper! Dette fordi at Hong Kongere er ekstremt høylydte! Ikke på dagen når man skulle tro det ville være normalt å være bråkete, ikke på kvelden, noe som også ville vært akseptabelt, men midt på natten når jeg har lyst på sjønnhetssøvnen min, da dukker udyrene frem.
Alt er forholdsvis rolig frem til 20. Og med rolig så mener jeg at det nesten ikke er et menneske å se i gangene, man hører ingen snakke eller le. Men så øker aktivitetsnivået! Eksponetiell økning frem til rundt 4-5 om morgenen. Det er skriking og hyling, gauling og synging. Og masse løping i gangene! Det er til å bli gal av! I natt lå jeg våken til 5, da først begynte de små trollene å falle til ro.
Ryktene sier at slik vil det fortsette ut semesteret. De er våken til solen står opp, og så sover de gjennom alle timene. Håper romvenninnen min har et mer normalt våkemønster. Jeg vil sove om nettene! Muff..

Hong Kongere er også ekstremt glad i air-conditionen sin! De skrur den på full guffe uansett hvor kaldt det er ute. Dette resulterer i at det på de fleste restauranter og busser er omtrent 15-16 grader! Hvorfor vil man sitte å fryse mens man spiser? Mens det blåser kald vind ned i nakken på en? Jeg forstår meg virkelig ikke på disse menneskene!

Men det skal virkelig sies at den gjennomsnittlige Hong Konger er kjempekoselig! Vi får hjelp uansett hvor vi er! Og de smiler og peker og ler av oss:) Veldig koselig! Og så blir de helt i ekstaser når vi beunderer de små (utrolig søte) ungene deres! Hehe! Hege mener vi skal stjele med oss en hjem, men jeg er ikke helt sikker på dette... Som jeg har skrevet over: Jeg vil sove om nettene, og en liten en som skriker i rommet ved siden av hjelper vel kanskje ikke på nattesøvnen.. men jeg har jo vært å kjøpt ørepropper idag da...:P

Ingen kommentarer: